To je zapanjujuća slika i jedna od onih koje će se prikazivati uvijek iznova kad god se budemo sjećali historije space shuttle-a.
Sliku je napravio talijanski astronaut Paolo Nespoli nakon što je napustio Međunarodnu svemirsku stanicu u maju u Soyuz kapsuli za povratak na Zemlju.
Sigurnosne procedure kažu da ruska letjelica ne bi nikada trebala biti u tranzitu kada shuttle je prisutan.
Zato je ovo prva takva fotografija američkog orbitera usidrenog na ISS.
Endeavour stoji čvrsto na luku stanice, koja se kreće preko površine Zemlje brzinom od 27.000 km / h i na nadmorskoj visini od oko 355 km. Galeriju fotografija možete pogledati na NASA stranici.
Nespoli je proveo puno vremena tokom svog 159-dnevnog boravka u stanici fotografirajući Zemlju i život na međunarodnoj stanici. Mnoge od tih slika su bile postavljene na njegov Flickr profil.
Entuzijasti na zemlji su teleskopima rutinski pokušati uhvatiti shuttle priključen na ISS, a neki od rezultata su čak bili vrlo impresivni. No ni jedna od tih slika nije usporediva sa veličanstvenim portretom koji je napravio Nespoli tako blizu kompleksa u orbiti.
I vrijeme i subjekt su savršeni. Vidi se Endeavour na svom konačnom boravku u orbiti, izvodeći posljednju veliku američku isporuku tereta – $ 2 mlrd vrijedan eksperiment fizike čestica poznat kao Alpha Magnetic spektrometar. Uređaj od sedam tona sada stoji na vrhu platforme.
Endeavour je također bio orbiter koji je odnio prvi američki segment platforme, kada je projekt tek počeo s radom krajem 1990.
Najmlađi NASA-in shuttle se vratio na Zemlju 1. juna, a sada će biti spreman za javno izlaganje u muzeju nauke u Kaliforniji. Sestrinski brod Atlantis spreman je za polijetanje na Floridi. Nakon što ta misija završi, ni jedan orbiter više neće letjeti.
Nespolijevi saputnici u Soyuzu su ruski kosmonaut i zapovjednik Ekspedicije 27 Dmitrij Kondratyev, i NASA astronaut Cady Coleman.
Soyuz će biti jedini način za astronaute i kosmonauti da odu do platforme u godinama nakon umirovljenja shuttle flote.
NASA se nada da će neki od američkih komercijalnih prijevoznika biti dostupan sredinom desetljeća.